Τρίτη, Δεκεμβρίου 05, 2006

TOP-5 παιγνιόχαρτων

Έχω μεγάλη εμπειρία στα παιχνίδια με τράπουλα. Ας μην ξεχνάμε πως αποφοίτησα από την μεγάλη (των παιγνιοχάρτων) σχολή της Θεσσαλονίκης. Μετά από μερόνυχτα λοιπόν πάνω στην πράσινη τσόχα (ή το σχεδιαστήριο, που όταν έμαθα Autocad το χρησιμοποιούσαμε για μπιρίμπα) κατέληξα στα 5 Best of the Best παιχνίδια:

Πρέφα
Ο βασιλιάς. Αριστοργηματικό παιχνίδι για τρία άτομα. Απαραίτητο για απόφοιτους του Πολυτεχνείου. (ίσως το μόνο πράγμα που ενώνει πολύ παλιές, παλιές και νέες γενιές μηχανικών!) Η εξέλιξή του με τέσσερα άτομα σε ζευγάρια, είναι το μπριτζ.

Ουίστ
Της ίδιας οικογένειας με την πρέφα. Η παραλλαγή που παίζαμε ως φοιτητές είχε το πλεονέκτημα πως δεν σε περιόριζε σε αριθμό ατόμων. Το σύνολο των παραλλαγών της ανέρχεται σε διψήφιο αριθμό.



Μπιρίμπα
Η εξέλιξη του κουμκαν και του Θανάση της δεκαετίας του ΄80. Ουσιαστικά είναι το πινάκλ αλλά με τέσσερα άτομα σε ζευγάρια. Το Νο 1 παιχνίδι σε δημοτικότητα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Και αυτό με άπειρες παραλλαγές από τόπο σε τόπο (ατού, περιορισμοί, χιλιάρες κλπ)
Βίδα
Η εξέλιξη του μπουρλότ. Για όσους δεν ξέρουν, το μπουρλότ είναι ευρύτατα διαδεδομένο στην Μακεδονία. Στη βίδα προστίθεται το στοιχείο της «αγοράς» (όπως στο μπριτζ. Το πλεονέκτημα από το μπριτζ είναι πως κατά την «εκτέλεση» (μετά την αγορά) παίζουν και οι τέσσερις πάικτες.
Είναι το παιχνίδι για το οποίο έχασα ένα χρόνο απ’ τη ζωή μου (κι απ’ τη σχολή μου). Πληρώνουν οι γονείς… Κι όμως! Δεν το μετάνιωσα ποτέ!
Κατά τη γνώμη μου, το καλύτερο παιχνίδι ever. Θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία!
Δηλωτή
Το παιχνίδι των παππούδων μου. Τέσσερις παίκτες σε ζευγάρια. Το πιο κλασσικό παιχνίδι στα καφενεία της Ηπείρου. Δημιουργεί έντονο σασπένς από την παράλληλη προσπάθεια των παικτών να μαζέψουν φύλλα και πόντους, αλλά ταυτόχρονα να κάνουν και «ξερή». Η ξερή συμβαίνει όταν με ένα φύλλο μαζεύεις όλα τα φύλλα του τραπεζιού. Δίνει 10 πόντους (όσους περίπου όλα τα υπόλοιπα φύλλα μαζί) και πανηγυρίζεται όπως τα γκολ σε ντέρμπι…

Ακολουθούν 66, πόκερ, κούπες, ραμμί, πινάκλ, αγωνία…

19 σχόλια:

Klearchos είπε...

Μη μου πείς ότι ξέρεις πρέφα!!! Έχουμε τρίτο;

Misirlou Oubliez είπε...

ΕΔΩ! ΕΔΩ!

Μάκης Χατζόπουλος είπε...

Ερώτηση στους γνώστες της Δηλωτής... Είχαμε μια διαφωνία με τον παππού μου που παίζουμε χρόνια δηλωτή.
Το πρόβλημα είναι: Αν κάποιος δηλώσει ένα ποσό πχ 3 τότε ο άλλος είναι υποχρεωμένος αν θέλει να αυξήσει το ποντάρισμα να το κάνει εκείνη την στιγμή ή μπορεί να το κάνει οποιαδήποτε στιγμή;;; Το καταλάβατε;;;

civil είπε...

@maki

Η ειδοποιός διαφορά για το αν μπορεις να αυξήσεις τη δήλωση (το δηλωθέν ποσό) στη δηλωτή δεν είναι η στιγμή αλλά το εαν έχουν δηλωθεί δυό ή περισσότερα (εφτάρια πχ) ή ένα. Δηλαδή παίζοντας ένα τεσσάρι στα ήδη κάτω 3 και 7, φτιάχνεις (και δηλώνεις) δύο εφτάρια. Αν παίξεις ένα τεσσάρι πάνω σε ένα τριάρι τότε δηλώνεις ένα εφτάρι, το οποίο είναι ευάλωτο σε οποιαδήποτε αύξηση.

Αντίστοιχα, αν έχεις δηλώσει ένα εφτάρι (πχ 4+3) και στον επόμενο γύρο παίξεις άσσο πάνω σε εξάρι, τα εφτάρια σου γίνονται δύο και σταματούν να είναι ευάλωτα.

Έχω την αίσθηση πως δεν είναι πολύ καλή η εξήγησή μου, αν συνεχίζεις να έχεις απορία, ξαναρώτα!

Μάκης Χατζόπουλος είπε...

Καταρχάς σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σου...
Αυτό που λες είναι άλλο, και είναι γνωστό και κατανοητό... Εγώ λέω να έχω δηλώσει ένα "τριάρι' (να είναι ευάλωτο κατά εσένα) και αμέσως μετά που παίζει ο άλλος, να μην αυξήσει το ήδη δηλωμένο, αλλά να ρίχνει ένα άσχετο χαρτί, και μετά που ξαναέρχεται η σειρά του (και το δηλωμένο είναι ακόμα στο τραπέζι) να δηλώνει πάνω στο δηλωμένο... το ερώτημα είναι: μπορεί να δηλώσει ο αντίπαλος ετεροχρονισμένα πάνω σε κάποιο δηλωμένο (ευάλωτο);

civil είπε...

Η απάντηση είναι φυσικά! Ουσιαστικά φαίνεται κι απ΄την 1η μου απάντηση. Η ειδοποιός διαφορά του αν μπορεί να αυξήσει είναι το πόσα είναι τα δηλωμένα. Ο δηλώσας στο γύρο του, αφού δεν πήρε τα δηλωμένα, πήρε κάτι άλλο από κάτω ή πρόσθεσε κάτι στα δηλωμένα. Αν είχε δηλώσει μόνο ένα (πχ οχτάρι) και πάρι κάτι άλλο, το 8αρι παραμένει ευάλωτο. Αν προσθέσει κάτι στα δηλωμένα και είναι πια 2 και πάνω σταματούν να είναι ευάλωτα.

Μάκης Χατζόπουλος είπε...

Civil σε ευχαριστώ πολύ! Αυτό υποστηρίζει και ο παππούς... αλλά από ότι θυμάμαι αλλιώς μου το είχε μάθει και τώρα που το ψάχνω διαπιστώνω διχασμένες απαντήσεις... Υπάρχει κενό (μάλλον) σε αυτό το σημείο.
Αααα να ρωτήσω και κάτι που δεν έχει γίνει αλλά έχει ενδιαφέρον. Αν δηλώσεις κάτι (πχ 8) και τελικά κλείσεις και δεν είχες το δηλωθέν ποσό (πχ το 8), δλδ δήλωσες ψευδώς, ή λανθασμένα, τότε τι γίνεται; Τι λένε οι κανόνες;

civil είπε...

Δεν υπάρχει κανόνας γι'αυτό. Αλλά υπάρχει μια γενική αρχή στα παιχνίδια της τράπουλας: όταν εσύ κάνεις ένα τέτοιο λάθος, το τι θα γίνει το αποφασίζει ο αντίπαλος. πχ αν χάνει θα σου πει να ξαναμοιράσετε απ'την αρχή. Αν κερδίζει θα σου πει να αφήσεις τα χαρτιά σου κάτω.

Πάντως δεν μου έχει τύχει ποτέ. Το σύνηθες λάθος είναι να σου μοιράσει λάθος αριθμό χαρτιών και να το καταλάβεις στο τέλος.

Μάκης Χατζόπουλος είπε...

Σωστός! Και εμείς έτσι το παίζουμε, ότι αποφασίσεις ο αντίπαλος ανάλογα με το συμφέρον του.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΤΟ block ΣΑΣ, ΠΑΙΔΙΑ.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΥΧΑΙΑ ΚΑΤΕΛΗΞΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ site ΚΑΙ ΜΟΥ ΘΥΜΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣ/ΚΗ, ΟΠΟΥ ΕΠΙΔΟΘΗΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ-ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ....ΒΙΔΑ. ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΜΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΕΝΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΕΔΩ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΒΙΔΑ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ: ΜΗΠΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ site..., ΕΧΕΙ ΟΡΓΑΝΩΘΕΙ ΚΑΜΙΑ 4αδα??? ΚΑΠΟΥ..., ΚΑΠΩΣ...???

civil είπε...

φίλε, εδώ στη Χαλκίδα εγώ το γύρισα στο μπριτζ (που είναι το επόμενο επίπεδο μετά τη βίδα). Βέβαια η βίδα ακόμη και σήμερα έχει τη δική της ομορφιά. Αλλά το μπριτζ έχει ομίλους όπου βρίσκεις κι άλλα παιδάκια με την ίδια "αρρώστια". Οπότε σου προτείνω
α) να βρεις έναν όμιλο μπριτζ στην Αθήνα. Έχει πολλούς.
β) αν βρεθείς στη Χαλκίδα ειδοπεία! έχω άλλον ένα βιδαδόρο εδώ (οπότε λείπει μόνο ένας!)

ΥΓ Φαντάζομαι πως διάβασες κι αυτή την δημοσίευση:
http://civil2006.blogspot.com/2006/12/blog-post_12.html

Unknown είπε...

Ρε παιδια εχω μια απορια περι δηλωτης, εχω ακουσει τα εξης και εχω μπερδευτει, αν εχεις δηλωσει 6(πχ 5+1) και εχει 6 στο χερι,επισης εχεις και 8 στο χερι και ενα 2 μπορεις να ξαναδηλωσεις στο δικο σου δηλωμενο αν εχεις και τα δυο στο χερι;Γιατι ενας μου ειπε οτι αν τα εχεις και τα δυο γινεται και ο αλλος οχι.Τι ισχυει τελικα;

civil είπε...

με τίποτα φίλε δεν μπορείς να μεγαλώσεις δικό σου δηλωμένο. Μόνο αν το 6άρι σου γίνει 7άρι του άλλου (βάλει έναν άσο επάνω), μπορείς να το μεγαλώσεις (αφού πλέον δεν είναι δικό σου).

Ανώνυμος είπε...

thanks φιλε αυτο ηξερα και εγω και ειχα μπερδευτει με αυτο που μου ειπε ο αλλος

Ανώνυμος είπε...

Γεια χαρα!!!εχω και γω καποιες αποριεσ πανω στη δηλωτη...αν μπορει καποιος να μου τις λυσει.Οταν καποιος εχει δηλωσει(π.χ. 4 με 3+1),αν υπαρχει καποιο 6 κατω,μπορει να παρει το δηλωμενο και το 6 με ενα 10?Και μια αλλη απορια...Ξερω οτι τις φιγουρες τισ παιρνεις υποχρεωτικα απο κατω,ισχυει το ιδιο και για τους αριθμους??

Μάκης Χατζόπουλος είπε...

Όχι ΔΕΝ μπορείς να το πάρεις με 10! Το δηλωμένο 4 ή το παίρνεις με 4, ή ο αντίπαλος μπορεί να το αυξήσει, τίποτα άλλο!

Όσο για τις φιγούρες δεν είσαι υποχρεωμένος να τις πάρεις, ανάλογα αν το έχετε συμφωνήσει πριν ξεκινήσει το παιχνίδι. Σε πολλά καφενεία το παίζουν υποχρεωτικά να παίρνεις τις φιγούρες σε άλλα όχι!!

Αυτό ΔΕΝ ισχύει για τους αριθμούς, απλά υπάρχει κίνδυνος να γίνει πιο εύκολα ξερή, τίποτα άλλο.

Ελπίζω να βοήθησα

civil είπε...

Επιπροσθέτως:
παλιά, πριν ξεκινήσει ένα παιχνίδι δηλωτής ρωτούσαμε "υποχρεωτική την παίζουμε;"
Από ένα σημείο και μετά, όλοι την έπαιζαν υποχρεωτική, δηλαδή πως όταν παίζεις ένα οποιοδήποτε φύλλο, αυτό πρέπει να πάρει ό,τι μπορεί από κάτω. Αυτό μεγαλώνει το σασπένς που δίνει η πιθανότητα ξερής στη δηλωτή. (Στο χωριό μου λένε ότι μη υποχρεωτική την παίζουν οι ατζαμήδες!)

Ανώνυμος είπε...

Na se rwthsw re file kati gia to SOI sth dhlwth , giati 8a me trelanoun edw sth Xalkida. Otan kapoios dhlwnei SOI egw 3erw apo to xwrio mou pws sth epomenh paixia tou einai UPOXREWMENOS na to parei EKTOS kai an exei na valei kapoio "KA8ARO" (πχ. 6αρι) panw sta ala duo kai na ta parei me to tetarto , pragma spanio. Edw lene pws enw eisai dhlwmenos me SOI mporeis na tsimpiseis kai kati allo apo ta xartia pou einai katw , pragma pou gia mena einai la8os etsi opws mou exoun ma8ei to paixnidi.

civil είπε...

και στα Γιάννενα ετσι το παίζαμε, όπως οι φίλοι σου. Γενικά όταν έχεις δηλώσει δε μπορείς απλά να παίξεις ένα φύλλο. Πρέπει ή να προσθέσεις στη δήλωση ή να πάρεις κάτι άλλο.